PIEKARY ŚLĄSKIE
MIASTO Z PERSPEKTYWAMI

nowy szpital
System Informacji Przestrzennej Miasta Piekary Śląskie

MIEJSKI RZECZNIK KONSUMENTÓW

WAŻNE Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

30 czerwca 2015 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zamieścił w Gazecie Wyborczej ogłoszenie o wszczęciu postępowania grupowego o zapłatę przeciwko Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

2015-07-15

Zmiany w prawie konsumenckim

25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej. Jakie zmiany zaszły w porównaniu z poprzednimi zapisami ustawy przedstawia tabela w załączniku. Zapraszamy konsumentów do zapoznania się z tymi zmianami.

2015-04-23

Nowa ustawa o prawach konsumenta

25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej. pobierz plik: [ Ustawa o prawach konsumenta ]

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pragnie pomóc przedsiębiorcom i konsumentom przygotować się na nadchodzące zmiany.

Wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo na specjalnie przygotowanej stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat praw i obowiązków przedsiębiorców oraz konsumentów".

2014-10-27

Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega

Uwaga na fałszywe faktury przesyłane na maila. W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty drogą mailową proszę przyjrzeć mu się uważniej - oszuści mogą podszywać się pod znane marki najczęściej firm telekomunikacyjnych czy portali aukcyjnych. Możliwe, iż jest to próba oszustwa.

Na terenie całej Polski skrzynki e-mailowe internautów zasypywane są łudząco przypominającymi te oryginalne fakturami w formie on-line. Mail z reguły napisany jest bez polskich znaków, a numer konta, na który dokonana ma być wpłata różni się od konta danej firmy. Ponadto w załączniku znajduje się plik ZIP, w którym ma być zapakowany dokument. W rzeczywistości plik ten zamiast faktury w formacie PDF, zawiera złośliwe oprogramowanie.

Rzecznik ostrzega, aby uważniej sprawdzać wszystkie otrzymywane faktury, porównywać numery kont z poprzednimi fakturami i nie płacić odruchowo. Nie należy również otwierać załączników do otrzymywanych wiadomości.

W razie jakichkolwiek wątpliwości – radzę jak najszybciej skontaktować się z firmą i sprawdzić czy nie mamy do czynienia z wyłudzeniem.

Wszelkie tym podobne sprawy można kierować do Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz zgłaszać na policję.

 

Miejski Rzecznik Konsumentów

Miasta Piekary Śląskie

Dorota Prus

2014-08-12

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?

Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. Jest to także okres kiedy często przenosimy numer telefoniczny do nowego operatora. Krok po kroku przedstawiamy jak przenieść numer do nowego operatora.

2013-12-13

Ruszył portal ezakupy.uokik.gov.pl

Konsumencie, czy robiąc zakupy w sieci zastanawiasz się jaki jest termin na oddanie pełnowartościowego towaru? A może nie wiesz kto ponosi koszty przesyłki w przypadku reklamacji? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań związanych z transakcjami internetowymi znajdziesz na nowym portalu ezakupy.uokik.gov.pl stworzonym z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

2013-12-09

Nieucziwi sprzedawcy piecyków gazowych

W ostatnim czasie na terenie Piekar Śląskich odnotowano przypadki skarg, dotyczących Przedsiębiorcy oferującego sprzedaż podgrzewaczy(piecyków) gazowych dla odbiorców indywidualnych.  Osoby odwiedzające mieszkańców w ich miejscu zamieszkania, oferują sprzedaż wraz z montażem wspomnianego wyżej towaru.

2013-10-17

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a

Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.

2013-10-17

NIE BĄDŹ JELEŃ, WEŹ PARAGON

Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu – to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon. Warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na zimowych wyprzedażach.

2012-01-12

Miejski Rzecznik Konsumentów

Dorota Prus

Telefony:
32 39 39 353, 32 39 39 370

Adres:
ul. Bytomska 92,  pokój 111
41 940 Piekary Śląskie
e-mail: mrk@piekary.pl



Akcja Zima 2014-15Obywatel - przyjazny obywatelPlan mobilności miejskiejkino zaciszeBudżet partycypacyjnyzespół interdyscyplinarnyInformacja dla mieszkańców zasobów ArradySystem Informacji PrzestrzennejKarta Dużej Rodziny Nowe StudiumKarty Parkingowe
!
ODWIEDŹ NAS NA
! ODWIEDŹ NAS NA

Facebook YouTube

!
POLECAMY
SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
PIEKARY 360 STOPNI - PANORAMY
AUDYCJE: NASZE SPRAWY
RADIO PIEKARY
MCIT
?
CO? GDZIE? KIEDY?



Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84, 41 940 Piekary Śląskie tel. 048 32 287 20 41, fax. 048 32 287 22 69
Rzecznik prasowy tel. 048 32 39 39 335 email:rzecznikprasowy@piekary.pl

Projekt graficzny wykonanie i utrzymanie strony www: Art4net s.c.